Friday 7 September 2012

aku baru terbaca tentang pemakanan orang yahudi

wow.......... hebat ye orang-orang yahudi. banyakgak blog Mia buka. Yahudi suka amalkan apa yang Nabi kita amalkan tapi kita??? Start sekarang, Mia nak banyakkan makan kacang badam , nak try cari produk jual susu kambing... Mia ada beli, tapi susu soya. Actually dah tau soya tak baik tuk kesihatan, tapi dah beli produk tu habiskanlah....... mahal sebab direct selling. juga, nak makan kismis. Orang yahudi tak suka merokok tapi galakkan orang merokok terutamanya orang Islam. Kacang badam, buah dah jadi wajib tuk kanak-kanak yahudi. Walaupun aku dah besar (17++) tapi I want to start over again. Aku betul2 nak kurangkan makan2an merepek macam keropok, mcd , kfc. kadang2 teringin sangat bolela. Aku kalau kahwin aku tak nak laki perokok. orang yahudi panggil taboo (ntah apa aku baca) dia akan bawa gene cacat otak. Aku bukan nak tiru yahudi tapi nak tiru cara Islam. Minyak ikan.... aku nak try scott emulsion la. kalau tablet aku tak reti telan sebab suami cikgu salina pernah bagi aku 1 dulu.... lama kot baru dapat telan, time tu rasa hanyir je ikan (wek). tapi yang jus tok guru Azri pernah belikan dulu tuk aku tu ok gak..  Ada tinggal sikit je. Mungkin aku teruskan kot.

1 comment:

  1. contoh yang mudah. saintis barat kata kopi tak baik ntuk kesihatan. tapi yahudi wujudkan starbucks (maknanya diorg tau kopi ada khasiat tersendiri). nabi juga sukakan kopi. yahudi berkata makan daging kambing naik kolestrol. walhal itu makanan kesukaan nabi kita. byk lagi sebenarnya ttg yahudi yang 'amalkan sunnah nabi', tapi sorokkan kebenaran dari pengetahuan umum. berselindung disebalik nama2 pakar saintis terkemuka ntuk buat tipudaya melalui kajian. dan kita pula tentunya lg dgr cakap pakar, kerana sangkaan kita yg diorg punya ilmu lagi tinggi dari kita. dalam masa yang sama, maklumat yang terkandung dalam al-quran, hadith serta sunnah2 nabi... semuanya cukup. kerana muhammad bin abdullah itu, pakar yang sebenar, yang boleh kita ambil ilmunya, juga perbuatan dan percakapannya.

    ReplyDelete