Saturday 1 September 2012

legoland legoland

Ha... Mia baru tau Legoland dah siap dibina. officially buka on 15 september. dalam pikiran den dah terbayang oh ni mesti macam hong kong disneyland ni!!!! masa den tau time tu legoland sedang dibina. Mia dah minta mama nak gi cane. tapi mama kata tak le takde duit.... so Mia tengah cari peraduan yang bagi tiket free gi legoland. tak jauh pun kat johor. kalau gi cane, Mia nak gi Johor Premium Outlet.... tengok kat paper wow!!! barangan branded tanpa cukai..... mesti best!!! ingat lagi time Along kat KUIttho dulu, kitorang jalan2 di Danga Bay.... ha sebut tentang tu teringat Universal Studio Singapore..... banyak kot tempat2 best kat2 cini... tak ya jauh2 cam Florida ke. naik kete pun boleh. Wah... exam final nak dekat aku tak prepare gi. kalau tak study pandai2 cane aku nak gi luar negara ni.... nak harapkan parents... aish.... tamo cakap la. kena cari duit sendiri, harta sendiri. penuhi impian sendiri. Nak kahwin dengan laki kaya, ntah dapat ntah tidak. Bila aku pk 2 balik bih baik aku cari sendiri. tapi asasi sains um ni susah la untuk aku... kk bolehla challenging. (jgn kata susah, kata mudah sebab itu doa) cuma yang aku tak puas hati..... um suka campak student2 dia..... gi sabah sarawak. aku tak nak. dapat naik kapal terbang free free pun aku tak nak coz jauh dengan family aku homesick. pastu result budak 3 pointer dengan matrik n asasi um disamakan cam senior aku kena. serius..... silibus lagi banyak, lagi detail lagi susah dengan belajar secara berdikari berserta soalan2 yang mencabar minda..... tak adil sebab pasum ada standard yang sangat tinggi banding matrik. macam stpm. tapi dengar cite stpm silibus baru senang sikit coz 6 bulan je terus exam. tak yah simpan dua taun cam spm. k Mazrina aja2 fighting......~~!!!! pasum.... aku tak nak kena buang dari Pasum ya Allah... tolong3. sebab tempat ni tempat impian aku..... Along pun perasan. laptop aku ada gambar pintu masuk um sejak aku form 5 sampai sekarang. aku suka library dia yang banyak buku, aku suka nasi ayam, nasi ghee n nasi tomato di Mamam Cafe, aku suka makan wafer coklat dengan Nasi ayam di franchis e ayam A1, aku suka gi pekan buku. (lecturer kata library um antara yang terbaik di Asia) memang setiap minggu aku kayuh Adi gi cane...... namun.... mampukah aku???? meneruskan di Pasum??? Aku kena usha lebih kuat lagi hingga titisan nafas terakhir. Insya-Allah Mazrina boleh. Jangan nangis lagi dengan kesusahan pelajaran di sini.... kamu ada basic, kamu student dipilih oleh um sendiri kerana um percaya akan kebolehan kamu, kamu DIPILIH dan bukan terpilih. Kamu dalam kalangan student spm terbaik malaysia... ingat apa lecturer cakap.dorang pilih kamu. rezeki untuk kamu yang terbaik Allah kasi setelah 2 tahun berhempas pulas dalm spm. Kamu tak sorang2 sebab sume orang mengalami masalah yang sama. makan buku, tidur buku bangun buku jalan buku muka buku.I can do it, I can do it, InsyaAllah.

1 comment:

  1. ha'ah, legoland dah nak buka dah... insyaallah, Mia mampu sampai ke situ. Mia boleh, boleh sgt2. Azri, tak tahu legoland tempat kesukaan Mia (Azri dari kecik sampai skrg still suka lego, ingat lagi dulu merengek sbb takde mainan lego. ada, then senyap sbb ada mainan). parents Azri kata Azri takde byk mainan sbb waktu tu susah. YA, MIA DIPILIH. SEBAB MIA QUALIFIED. YANG MASUK UM BUKAN CALANG2 ORANG2, DAN MIA SALAH SEORANG DARI DIORANG. ITU LEBIHNYA MIA BANDING STUDENT LAIN.

    ReplyDelete